گزارش برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک وچینی بهداشتی


...

بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران ازتاریخ 18 لغایت 22 مهر ماه پس از دوسال توقف به دلیل بیماري کرونا، با ویژگی هاي متفاوت براي اولین باردر محل نمایشگاههاي بین المللی شهرآفتاب به مدت 5 روز برگزار گردید.


مراسم افتتاح نمایشگاه : مراسم افتتاحیه نمایشگاه امسال نسبت به تمامی ادوار گذشته با شرایط  متمایز در سالن ملل نمایشگاه برگزار گردید. بیش از 120 نفر از میهمانان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حاضر بودند. دراین مراسم ابتدا آقاي مهندس عزیززاده مدیر انجمن از مشارکت کنندگان در نمایشگاه و همچنین مساعدت و همکاري نمایشگاه شهر آفتاب تشکر وقدردانی نمود. در ادامه آقاي دکترتقدسی نژاد مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب ضمن ابراز رضایت از برگزاري نمایشگاه کاشی وسرامیک در این مکان از اینکه انجمن به قول خود عمل نمود و علی رغم وجود مشکلات و موانع ، نمایشگاه کاشی وسرامیک را در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار نموده تشکر و قدردانی نمودند.

در ادامه مراسم آقای مهندس صفدري زاده رئیس هیأت مدیره انجمن بودند در خصوص جایگاه صنعت کاشی وسرامیک کشور و جهان صحبت کردند و از ویژگیهاي نمایشگاه شهرآفتاب گفتند. 

ویژگیهای بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران
- براي اولین بار دوره ساخت وساز نمایشگاه که سنوات گتشته به دلیل کم بودن زمان ساخت وساز همواره مورداعتراض مشارکت کنندگان بود امسال به 8 روز افزایش یافت و همچنین زمان برگزاري نمایشگاه نیز جهت بازدید به 5 روز افزایش یافت.
- نمایشگاه در4 سالن پیوسته به هم که از استانداردهاي روز دنیا از لحاظ تهویه، ارتفاع، نور، دسترسی به تاسیسات  آب ، برق، دسترسی به بزرگراه ها وپارکینگ و.. برخوردار می باشد ، برگزار گردید.
- در نمایشگاه امسال حدود 140 شرکت در حوزه تولید کاشی و سرامیک، پخت سوم، چینی بهداشتی، مواد اولیه، تجهیزات، ماشین آلات و قطعات، رنگ و لعاب، و صنایع جانبی شرکت داشتند وآخرین دستاوردها و نوآوري هاي خود را در فضاي 20 هزار متر مربع درسالنهاي نمایشگاه به نمایش گذاشتند. بر اساس نظر سنجی هاي صورت گرفته اکثر شرکتها از میزان بازدید کنندگان اظهار رضایت داشتند و اعلام نمودند که استقبال بسیار خوبی ازنمایشگاه توسط بازدیدکنندگان به عمل آمد و سالنهاي نمایشگاه در طی 5 روز مملو از بازدیدکنندگان اعم از بازرگانان، تأمین کنندگان، انبوه سازان، معماران و ... بود. بر اساس اعلام نمایشگاه شهر آفتاب حدود 120 هزار نفر در طی 5 روز از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.


حضور  مقامات و مسؤلین دولت،مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی  شهر تهران و...از نمایشگاه:
1 )جناب آقای دکتر صفری معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه
2 )جناب آقای مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران
3 )جناب آقای دکتر دشتی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی
4)جناب آقای دکتر جوکار رئیس فراکسیون صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی
5 )جناب آقای دکتراکبری نماینده محترم مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
6 )جناب آقای دکتر ایزد خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
7 )جناب آقای دکتر نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران
8 )جناب آقای دکتر پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران
9 )جناب آقای دکتر دهقانی مدیر کل دیپلماسی وزارت امور خارجه
10 )جناب آقای دکتر علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت یزد
11 )جناب آقای مهندس امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی

 برگزاری جلسات انجمن با مقامات در پاویون انجمن :
- برگزاری جلسه انجمن با نمایندگان مجلس شورای اسلامی : آقایان دکتر دشتی عضو هیأت رئیسه مجلس شوراي اسلامی ، دکتر جوکار رئیس فراکسیون صنایع معدنی مجلس شوراي اسلامی، دکتر اکبري عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامی و دکتر ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه در پاویون انجمن حضور یافتند و درجلسه با اعضاي هیأت مدیره انجمن نظرات خود را درمورد نمایشگاه کاشی وسرامیک ونمایشگاه شهر آفتاب بیان نمودند، دراین جلسه مسائل و مشکالت صنعت در حوزه هاي مختلف تولید ، صادرات و...مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضاي هیأت مدیره انجمن از نمایندگان مجلس درخواست نمودند صنعت کاشی وسرامیک کشورجهت توسعه صادرات مورد حمایت مجلس و دولت قرارگیرد.
-  برگزاری جلسه انجمن با دکتر صفری معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه : آقاي دکتر صفري به همراه دکتر دهقانی مدیرکل دفتر دیپلماسی آن وزارتخانه ضمن بازدید ازنمایشگاه در پاویون انجمن حضوریافتند.آقاي دکتر صفري ضمن استماع نظرات وپیشنهادات اعضاي هیأت مدیره انجمن ،اظهار نمود وزارت امور خارجه آماده کمک به انجمن جهت برگزاري نمایشگاه کاشی وسرامیک در خارج از کشور می باشد وچنانچه انجمن قصد برگزاري نمایشگاه در کشورهایی  نظیر روسیه ، قزاقستان و.. را دارد، ما می توانیم با سفراي این کشورها وارد مذاکره شده و تمهیدات وشرایط لازم  جهت برگزاري نمایشگاه کاشی و سرامیک درآن کشورها را مهیا نماییم .دکتر صفری  اظهار داشت در بازار روسیه کشورهاي ترکیه و چین حضور پررنگ تري دارند و جای خالی  شرکتهاي ایرانی کاملا مشهود است.در ادامه جلسه اهم مسائل و مشکلات در حوزه صادرات مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.
- برگزاری جلسه انجمن با مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران :
درادامه بازدید مقامات از نمایشگاه، آقاي مهندس چمران در نمایشگاه حضور یافتند و ضمن بازدید از نمایشگاه، درپاویون نمایشگاه شهر آفتاب به سوالات مطروحه توسط انجمن پاسخ دادند. ایشان در خصوص نمایشگاه شهرآفتاب اظهار نمود نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب سوله یا مکانی معمولی نبوده که تبدیل به نمایشگاه شده است بلکه با هدف گذاری بلند مدت به عنوان قطب نمایشگاهی کشور وجلوگیري از ترافیک هاي سنگین که براي برگزاري نمایشگاه ها درمحل نمایشگاه بین المللی تهران مشکل ایجاد می کرد، این نمایشگاه طراحی واز جیب مردم براي ساخت آن هزینه شده وبایستی نمایشگاه هائی که بیش از یک سالن باشند در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شوند. ایشان از مجریان نمایشگاههاي بزرگ درخواست نمودند که نمایشگاه هاي خود را در مجموعه نمایشگاه هاي شهر آفتاب برگزار نمایند.
- برگزاری جلسه انجمن با دکتر پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران و دکتر نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران:
آقایان دکتر پیرهادي و دکتر نظري ضمن بازدید از نمایشگاه وابراز خرسندی از برگزاری این حجم از نمایشگاه در مجموعه نمایشگاه هاي بین المللی شهرآفتاب، درجلسات مشترک و نشست خبري در پاویون نمایشگاه شهرآفتاب نظرات خود را در خصوص سطح کیفی نمایشگاه کاشی و سرامیک و همچنین نمایشگاه شهر آفتاب بیان نمودند. نقطه مشترک سخنان همه میهمانان و مسئولین این بود که نمایشگاه شهرآفتاب خواسته یا ناخواسته مورد غفلت واقع شدده و علیرغم سرمایه گذاری های سنگین شهرداري تهران جهت ایجاد این نمایشگاه که از بودجه کشور براي آن سرمایه گذاری شده، کماکان برگزاري نمایشگاه هاي بزرگ در محل نمایشگاه هاي بین المللی تهران برگزارمی شود وهنوز نمایشگاه شهر آفتاب جایگاه خود را باز نیافته است. همچنین ایشان در بازدید از غرفه ها در خصوص سطح  کیفی نمایشگاه کاشی و سرامیک و تولیدات و توانمندیهاي این صنعت ابراز رضایت نمودند. در جلسه مشترک اعضاي هیأت مدیره انجمن بر ضرورت حمایت هاي لازم توسط شهرداري تهران از برگزاري نمایشگاه ها در مجموعه نمایشگاه هاي بین المللی شهر آفتاب تأکید نمودند.
- برگزاری جلسه انجمن با اعضای هیأت مدیره انجمن سرامیک ایران :
در روز دوم برگزاري نمایشگاه، اعضاي هیأت مدیره انجمن سرامیک ایران ضمن بازدید از سالنهاو غرف نمایشگاهی، در پاویون انجمن حضور یافتند و در خصوص راهکارهاي توسعه روابط با انجمن سرامیک ایران با انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی وسرامیک کشور و ارتقاء ارتباط صنعت با دانشگاه با حضورآقاي مهندس عزیززاده به بحث و تبادل نظر پرداختند ودر پایان مقرر گردید در صورت امکان جلسه بعدي مشترک با هماهنگی هاي قبلی در یزد برگزار شود.
- نظر سنجی از غرفه سازان در نمایشگاه:  با توجه به نظر سنجی صورت گرفته از غرفه سازان در نمایشگاه، قریب به اکثر غرفه سازان از مدت زمان ساخت و ساز، شرایط سالنها، دسترسی های تاسیاسات اعم از برق، آب ، مسیرهاي ورود به نمایشگاه، ارتفاع سالنها، روشنائی و نور وسهولت درساخت غرفه ابراز رضایت داشتند.
-  نظر سنجی از شرکتها و غرفه داران در نمایشگاه: در خصوص میزان رضایتمندي شرکتها از نمایشگاه طی  نظر سنجی که بصورت فرد به فرد توسط  مدیر انجمن از مدیران عامل شرکتها طی مصاحبه در غرفه ها بعمل آمد. قریب به اکثریت شرکتها از محیط نمایشگاه، امکانات، تهویه سالنها، زمان غرفه سازي و ... ابراز رضایت نموده و اظهار داشتند نمایشگاه شهر آفتاب از نظر زیر ساخت های  نمایشگاهی در حد استانداردهاي بین المللی می باشد و همچنین طبق نظرسنجی صورت گرفته از طریق پرسشنامه که بین شرکتها توزیع و جمع آوري گردید، قریب بالای 80 % شرکتها از شرایط نمایشگاه راضی بودند.
- نظر سنجی از بازدید کنندگان از نمایشگاه : در ادامه نظر سنجی ها در خصوص کیفیت نمایشگاه و همچندین نمایشگاه شهر آفتاب، از بازدید کنندگان نیز نظرسنجی به عمل آمد که قریب به اتفاق از سهولت دسترسی 
به نمایشگاه، کیفیت سالنهاي نمایشگاهی، تهویه مطبوع و امکانات نمایشگاه اعلام رضایت داشتند.
- اهداء لوح تقدیر به مشارکت کنندگان در نمایشگاه : درپایان پنجمین روز از برگزاری نمایشگاه به پاس حضور شرکتها در نمایشگاه مراسم اهداي لوح تقدیر در غرفه ها بصورت  تک تک شرکتها برگزار گردید و بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کاشی سرامیک و چینی بهداشتی تهران در ساعت 18 روز 22 مهر به کارخود پایان داد.

 

مطالب مرتبط