فاصله بین بخش خصوصی و حاکمیت زیاد است


...

به گفته صفدری زاده، فاصله بین بخش خصوصی و حاکمیت، علیرغم شعارهایی که داده می‌شود کم نمی‌شود و همین مساله بعضاً مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به رتبه‌بندی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در سال ۱۴۰۲ گفت: این موضوع به صورت داوطلبانه انجام خواهد شد، طرح رتبه‌بندی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور برای این است که تجار بین‌المللی بر اساس رتبه‌بندی با اطمینان خاطر بیشتری با تولیدکنندگان ایرانی ارتباط بگیرند.

رئیس هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک ایران اظهار کرد: ضمن اینکه در حوزه رتبه‌بندی انجام تعهدات نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر تولیدکننده‌ای در اجرای تعهدات خود دقت نداشت، این موضوع را از طریق رتبه‌بندی در نظر می‌گیرم و بعضاً ممکن است رتبه تولید کنندگان را پایین آورد.

صفدری زاده گفت: با توجه به بومی شدن صنعت، واردات مواد اولیه جدی نداریم. ضمن اینکه حتی دروازه ایران بر روی کاشی و سرامیک ایران باز شود امکان فروش کاشی و سرامیک خارجی در ایران وجود ندارد، زیرا این صنعت به جایی رسیده است که حتی اگر این محصولات با تعرفه صفر وارد کشور شود، محصول وارداتی نمی‌تواند با محصولات تولیدی این بخش رقابت کند.

 

مطالب مرتبط