پنجمین جلسه هیأت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک


...

پنجمین نشست هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در سال جاري

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور پنجمین نشست هیات مدیره این انجمن  در  روز دوشنبه 22 مرداد با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره برگزار گردید.

در این جلسه آقاي صفدري زاده رئيس هيأت مديره انجمن ضمن توضيح اهم موضوعات مورد بحث و بررسي ومسائل صنعت کاشی و سرامیک اظهار داشت: با توجه به وضعيت فعلي و کمبود انرژي و بخصوص قطعي مکرر برق واحدها، توليد شرکتها کاهش يافته و چنانچه اين روند ادامه يابد احتمالأ در پايان سال با کاهش 15 الي 20 درصدي  کل توليد کشور مواجه خواهيم شد. در حال حاضر رکود نسبي در بازارمصرف کاشي وسراميک وجود دارد و ادامه اين وضعيت صنعت را تهديد خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: به نظر ميرسد موضوع انرژي که همواره از آن به عنوان مزيت توليد در کشور ياد مي شد، با توجه به شرايط موجود ديگر مزيت نمي باشد.

وی با اشاره به این نکته که احتمال عملياتي شدن تفاهمنامه تجاري ايران با کشورهايcis از شهریور ماه  وجود دارد اظهار کرد این می تواند نقطه مثبت براي توسعه صادرات باشد.

در ادامه جلسه آقاي عزيززاده در مورد جلسه  انجمن در وزارت صمت در خصوص ايجاد تأسيسات و ذخيره سازي گاز را اظهار داشت : با توجه به توضيحات مسؤلين وزارت صمت در جلسه به نظر مي رسد  بحران کمبود و قطعي گاز در سال جاري نسبت به سنوات قبل بيشتر باشد و لذا وزارت نفت پيشنهاد داده که شرکتها با توجه به کمبود گاز در دوران اوج مصرف بايد اقدام به ايجاد تأسيسات ذخيره سازي گاز فشرده CNG نمايند.

وي همچنين در خصوص برگزاري جلسه انجمن در سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان در مورد نامه افزایش قيمت محصولات انجمن به شرکتها که مورد اعتراض سازمان حمايت قرار گرفته اظهار داشت: سازمان حمايت ضمن اعتراض به افزايشَ قيمت محصولات معتقد هست طبق مصوبه معاون اول رئيس جمهور از تاريخ 1401/02/28 کليه کالاها مشمول قيمت گذاري مي باشند که انجمن ضوابط قيمت گذاري را رعايت نکرده است که در جواب آنها ضمن دفاع از افزايش قيمت محصولات و تشريح افزايش هزينه هاي توليد اعلام نموديم کاشي و سراميک از سنوات گذشته مشمول قيمت گذاري نبوده و در سال جديد  هم مصوبه يا بخشنامه اي در خصوص الزام قيمت گذاري محصولات به انجمن ابلاغ نشده است. در پايان جلسه مقرر گرديد گزارشي از افزايَش قيمت عوامل توليد براي سازمان تهيه و ارسال گردد که اين کار انجام گرفت.

در ادامه جلسه موضوع حکميت انجمن جهت حل مشکلات شرکتها در خصوص بروز اختلاف با طرفهای تجاری مطرح گرديد و با توجه به اينکه انجمن داراي کميته حقوقي مي باشد لذا مقرر گرديد به شرکتها اطلاع رساني شود در صورت صلاحديد وقبول طرفين می‌توانند انجمن را در قراردادهاي تجاري منعقده به عنوان حکم و مرجع حل اختلاف خود قيد نمايند.

همچنین در این جلسه  موضوع برگزاري نمايشگاه بين المللي کاشي سراميک و چيني بهداشتي تهران و اقدامات صورت گرفته مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت واعضاي هيأت مديره در خصوص برگزاري با کيفيت نمايشگاه و مشارکت حداکثري شرکتهاي توليد کننده کاشي وسراميک و تأمين کنندگان و صنايع وابسته  تأکيد نمودند.

 در ادامه جلسه پيش نويس ارزيابي و رتبه بندي تأمين کنندگان واحدهاي توليد کاشي و سراميک  مطرح شد و مقرر گرديد هيأت مديره انجمن نظرات و پيشنهادات اصلاحي خود را ارائه نمايد.                 

                                                                                                                         

مطالب مرتبط